Pages

Jumaat, 23 Januari 2009

TipCam - Rakam Skrin Anda



Jika anda seorang pelajar "online", anda perlu belajar menggunakan aplikasi screencast ini.

Apa gunanya?

Gunanya ialah untuk merakam skrin anda termasuk suara dan video yang kelihatan di skrin.

Pengalaman guna
Sebelum ini, saya menggunakan camtasia dan camstudio untuk tujuan tersebut. Baru-baru ini, kawan saya rekemen pada saya laman Utipu, di mana ia menghimpunkan koleksi screencast dalam format *.flv. Mungkin ia tidak sehebat camtasia, namun yang lebih penting, ia percuma.

Setakat ini, saya menggunakan perisian ini untuk merakam kelas "online" yang saya ikuti. Lebih kurang 2 jam lamanya. Ia menghasilkan satu fail *.flv sebesar lebih kurang 100 lebih megabait, Dengan kualiti yang memuaskan.

Jika antum seorang pelajar atau pengajar, saya anjurkan antum mencubanya. Sila nyatakan pada ruangan komen jika antum perlu bantuan dari saya.

Tulisan berkaitan:

Kenapa perlu rakam kelas?


Tiada ulasan: