Pages

Khamis, 29 Oktober 2009

Majalah Sunnah



Beberapa orang kawan bertanya kepada saya, "Di mana ada jual Majalah Assunnah?" saya menjawab: "cuba tanya Nawawi". Lalu saya sms-kan no HP Nawawi kepada mereka.


Sebelum ini, saya pernah menjual majalah tersebut di gerai buku darul ilm di UIAM. Ketika itu, ada juga beberapa orang kawan yang melanggan dari saya. Setiap bulan, saya akan pos kan senaskah ke beberapa tempat antaranya Sarawak & Pahang.

Majalah tersebut memang bagus dari segi kualiti ilmiahnya, cumanya ia adalah majalah terbitan Indonesia. Sesetengah orang Melayu tidak dapat memahami bahasanya. Namun bagi yang minat mengkaji, bahasa bukanlah penghalang, yang diperlukan hanyalah sedikit masa untuk membiasakan diri dengan beberapa istilah asing yang mampu dipelajari.

Pertanyaan mengenai majalah tersebut bagi saya menunjukkan bahawa majalah sepertinya memang sukar untuk diperolehi dikedai-kedai. Majalah yang mungkin hampir kualiti ilmiahnya di Malaysia ialah Majalah I terbitan Karangkraf.

Saya menggalakkan kawan-kawan yang ingin mendapatkan input ilmiah subjek Islam agar membaca majalah seperti ini. Jika antum ingin mendapatkan Majalah Assunnah, antum juga boleh hubungi saudara Nawawi.





Tiada ulasan: