Pages

Selasa, 31 Mac 2009

Firefox add-ons : IE tab

Sudah beberapa lama saya mengguna aplikasi ini dan merasa selesa dengannya. Jadi, di sini ingin saya kongsikan bersama antum. Terutamanya bagi mereka yang baru dengan aplikasi "web-browser" Firefox. Saya bukanlah seorang yang pakar dalam bidang IT, jadi tulisan ini lebih kepada ulasan umum dari seorang "end-user".

Bagi mereka yang biasa melayari internet, pastinya antara aplikasi "web-browser" atau pelayar web yang biasa digunakan ialah:
Bagi saya, saya pernah mencuba ke empat-empat aplikasi tersebut dan sekarang saya merasa selesa dengan aplikasi Firefox dan Chrome.

Antara kelebihan Firefox ialah "add-ons" atau tambahan yang menarik dan pelbagai. Salah satunya ialah IE tab.

Gunanya adalah untuk mendapatkan paparan terbaik bagi laman-laman web yang "lebih sesuai menggunakan IE". Contohnya, e-buku ini: صحيح البخاري . Jika antum perasan, "side-bar" buku tersebut boleh diubah saiznya jika menggunakan IE. Sedangkan jika antum menggunakan Firefox atau Chrome antum hanya boleh menggunakan scroll bar untuk melihat isi kandungan buku pada "side-bar" tersebut.

Jadi jika antum hendakkan laman web tersebut memaparkan kandungan web dengan paparan IE dengan menggunakan Firefox, cubalah aplikasi ini. Anda tidak perlu membuka satu lagi "browser IE", cukup dengan membuka satu tab IE dalam web browser firefox untuk tujuan tersebut. Cubalah!



Add to Firefox from here:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1419



Tiada ulasan: