Pages

Ahad, 17 Januari 2010

Kelas Memasak Secara Online




Alhamdulillah atas nikmat iman, sunnah, rezeki yang halal, udara yang segar, hujan yang menumbuhkan tumbuh-tumbuhan, masa untuk berbuat itu dan ini, keamanan, tempat tinggal yang selesa, mendengar & melihat, membaca, tidur yang nyenyak, kesihatan dan sebagainya.

Kemudian, alhamdulillah juga atas nikmat teknologi internet. Melaluinya, kita dapat banyak manfaat untuk kegunaan harian kita. Antara nikmat yang perlu juga di syukuri, ialah nikmat belajar secara online. Dengan teknologi internet ini, ramai berpeluang belajar tanpa mengeluarkan kos yang tinggi & boleh belajar di rumah. Hari ini kita sudah boleh masak tanpa mengikuti kursus di luar rumah, seolah-olah belajar dengan ibu atau kakak kita di dapur kita. Bertuahlah isteri-isteri sekarang.




Di sini saya ingin berkongsi dengan anda satu laman web masak-memasak yang dikenali sebagai laman "Try Masak". Laman ini telah dibangunkan dan dipunyai oleh Geoflex Sdn Bhd. Ia juga disokong oleh Ministry of Science, Technology and Innovation (MOSTI) & Multimedia Development Corporation (MDeC).

Melalui laman ini, anda boleh belajar memasak melalui:
Buat masa ini, laman ini dilayari melalui dua bahasa, Bahasa Malaysia dan Bahasa Inggeris. Dengan mendaftar sebagai ahli MyTryMasak, anda juga boleh berkongsi tips, panduan dan rakaman video masak-memasak dengan pelawat-pelawat TryMasak. Lawatlah sekarang!
[terima kasih kepada zaujah kerana memperkenalkan web ni]





Tiada ulasan: