Pages

Khamis, 18 Disember 2008

Kitab PDF: أين نحن من أخلاق السلف


Kitab ni, pertama kali saya jumpa masa kawan saya abu ubaidah abdulrazak balik dari Mekah. Beliau dan beberapa kawan lain ke sana untuk sesi rombongan sambil belajar. Banyak jugak kitab-kitab yang dibawa pulang. Antaranya kitab Majmu' Fatawa Ibn Taymiyyah. Kitab ini, menurutnya, diwakafkan [untuk muslimin ambil manfaat darinya]. Lalu ia diletakkan di rak Masjid UIA. Taktau lah apa dah jadi pada kitab tu ... dah takda pada tempatnya ...
Berkenaan kitab Ayna Nahnu min Akhlaki al-Salaf pula, saya berjaya buat satu salinan. Malangnya, kitab tu dah hilang. Alhamdulillah dengan kemudahan internet ni ... saya dapat balik satu salinan kitab tersebut. Jika anda juga berminat, sila download di sini: Download kitab . Link ni saya ambil dari Multaqa Ahl-Hadeeth .
Kitab ini sebenarnya adalah ringkasan tentang akhlak sahabat berdasarkan kitab Siyar A'lam AnNubala, karya Imam AzZahaby dan kitab Sifatu alSofwah oleh Imam Ibnul Jawzi.



Tiada ulasan: